RoR
How to build a blog engine in 15 minutes with ruby on rails.. Skrīnkāsts, kurā tiek nodemonstrēts ar dažādas saprotamības līmeņa paskaidrojumiem, kā izveidot primitīvu webloga sistēmu piecpadsmit minūtēs (ja zini, ko dari:).
✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.
How to build a blog engine in 15 minutes with ruby on rails.. Skrīnkāsts, kurā tiek nodemonstrēts ar dažādas saprotamības līmeņa paskaidrojumiem, kā izveidot primitīvu webloga sistēmu piecpadsmit minūtēs (ja zini, ko dari:).
DD
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 10:26
perversi.
laacz
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 10:33
DD: Es arī sākumā tā domāju. Tagad manas domas ir stipri mainījušās. Starp citu, vari ievērtēt projektus, kas uz tā ir veidoti: http://www.basecamphq.com/ http://www.backpackit.com/ http://www.43things.com/ http://www.tadalist.com/ http://www.hieraki.org/ http://www.s5presents.com/ http://www.snowdevil.ca/
Un pašu viņu lapu: http://www.rubyonrails.org/
watt
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 12:06
imho, tas ir next big thing. PHP gan must die :)
laacz
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 12:12
watt: Nu, nesaki gan. Ar laiku manuprāt arī PHP nostāsies savā vietā. Kad tiks izstrādāts sakarīgs (ar uzsvaru) roadmaps - kurā virzienā attīstīties. Protams, ja tas nenotiks (industry standard freimworks ar striktu sintaksi, vai pat PHP on rails:), atstājot low-level PHP tāpat kā ir low-level ruby, tad ar PHP notiks tas pats, kas ar perl. Moš arī kļūdos.
bubu
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 12:15
Nja, nu vienkārši monstrīgi.
Didulis
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 14:46
Pēdējā mēneša laikā mani arī pārņem šādas aizdomas, ka PHP pamazām iet uz grunti. Ok, neesmu vēl mēģinājis PHP 5.x, taču 4.x (btw vakar pamanīju, ka ir iznācis PHP 4.4.0) sāk pamazām tracināt ar daudzām nelielām nepilnībām. Protams, ka visam var atrast workaround`us, taču gadās vietām pamatīgi nočakarēties.
Arturs
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 14:49
//Kā izgudrot divriteni 15 minūtēs?// Kādam kaķim tas ir vajadzīgs?
DD
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 15:15
PHP pats par sevi ļoti ok. kā arī perls, kuru nomainīja.
vnk tauta paliek slinka, un grib rakstīt mazāk koda.. līdz ar to nerūpējās par perfomance, drošību & etc lietām.
piekrītu, ka nevienam tas nav vajadzīgs - blogs 15min laikā. kā ir ar high-load web aplikācijām!?
watt
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 15:44
DD, tu esi daunis? paskaties uz laacz otrajā komentārā minētajām lapām. TAS ir RoR.
Arturs
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 16:16
watt: visas 2. komentā minētās lapas var izveidot 15. minūtēs arī Notepadā, tur speciāli tūļi nav vajadzīgi.
Kāds
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 16:29
Neredzu neko īpašu, par ko tur būtu jāsajūsminās .. Imho vnk kārtējais stila bums. Kādu laiku atpakaļ stiloja: "A es zinu PHP .. \w/", tagad varēs vipendrivatsa ar garākiem un krutākiem nosaukiem - "Ruby", "Ruby on Rails", utt.
Pats par sevi Ruby man simpatizē tikai tāpēc, ka ir strikti tendēts uz objektorientētu pieeju ikkatrai lietai ..
Besī man viņš kretīnisko sintakes nianšu dēļ (zinu, daudzi man iebildīs ..).
Ātruma ziņā .. pagaidām grūti spriest. Ir lietas, kur viņš ir ātrāks par PHP .. Ir lietas, kur viņš paliek pārlieku smagnējs un vairs netiek tik labi galā ar to, ko varētu mierīgi galā tikt PHP.
Rezumējot: briest interesanta cīņa ..
Un runājot par RoR: what's so special about it? Freimvorki ir un paliek freimvorki ...
laacz
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 16:57
DD: Muļķības. High-load aplikācijas netiek veidotas ar šādiem tūļiem. Un weblogs jau nu toč nav high-load.
Arturs: Nepiekrītu :) Gribētos redzēt, kā tu to izdari (skrīnkāstu, lūdzu).
Un vēlreiz. Kad ātrums kļūst par vērā ņemamu problēmu, tad arī to pašu RoR kodu var nooptimizēt un galu galā arī kādu caching/optimizer sistēmu pielāgot.
Arturs
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 19:12
Lai izdarītu skrīnkāstu, iesākumā jāzina, kas tas vispār ir? (pameklēju Google, paskatījos piemērus, nesapratu).
laacz
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 19:18
Arturs: http://www.debugmode.com/wink/ Gaidu :)
ulzha
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 19:30
DD - "vnk tauta paliek slinka, un grib rakstīt mazāk koda" - esi pie RMF nemācījies? Cilvēkam ir jābūt saprātīgi slinkam. Būtu jāpietiek uzrakstīt tieši tik koda, cik nepieciešams, bet ne mazāk.
Es pats, līdz kamēr nevarēšu blog engine dabūt, uzrakstot "blog engine", neteikšu, ka tā būtu kaut kāda nākamā lielā lieta.
DD
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 20:03
nu un kas tagad jāmācas man jauna progr.valoda !? Protams man grūti spriest, jo neesmu Ruby vispar aizticis, bet pēc video noskatīšanās sintakse un izkārtojums + visādas papildus operācijas iespējams visu tikai sarežģī.
Arturs
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 20:36
laacz: Laikam esmu apjēdzis, kas tas tāds screencastings, bet tagad nesaprotu, kāds tam īsti sakars ar blog enginem. Vai //blog engine// nepieciešamāko fīču sarakstā screencastings vispār iekļūst pirmajā 100-niekā? Kaut gan ja tāda fīča tiešam ir realizēta, tad, protams, ņemu atpakaļ savus vārdus par Notepadu :)
laacz
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 20:39
Arturs: Skrīnkāstu minēju tālab, lai Tu varētu nodemonstrēt (aptuveni tādā pašā veidā, kā tas ir nodemonstrēts iekš tās filmiņas - //live//), kā Tu 15 minūtēs ar standarta PHP uzcepsi ko tādu :) Uz priekšu, vecīt!
Arturs
2005. gada 12. jūlijā, plkst. 22:11
laacz: tik spēcīgu apgalvojumu jau nemaz neizteicu. Es tik saku, ka katra no sarakstā minētajām lapām ir uztaisāma 15 minūtēs. Interesanti, ka neviena no viņām neizmanto patiešām sarežģītās RoR fīčas (izņemot varbūt pašu RoR).
laacz
2005. gada 13. jūlijā, plkst. 00:12
Arturs: Vispār jau RoR tiek pozicionēts kā Very RAD environments. Un savu ir panācis.
Protams, ka tam visam apakšā ir ļoti daudz koda rindiņu, bet galu galā - viens no pamatprincipiem, kurš tiek ievērots iekš RoR un ir pierādījis, ka tam ir tiesības eksistēt, - izstrādāt aplikācijas no otras puses.
T.i. - Lai izveidotu kādu web aplikāciju, Tev nav nepieciešams sākt rakstīt no sīkumiem. Tu sāc to darīt no augšas. Ja vēlies, vari līst sīkākā detalizācijā, modificēt kaut pašus pamatus.
Plus vēl - lielākās daļas rutīnas uzdevumu automatizācija.
Par RoR sarežģītajām fīčām runājot - tās ir nepieciešamas tikai tad, kad ir nepieciešamas. Konkrētajā piemērā tas nav vajadzīgs.
Laikam šo Rails pieeju sauc par "top down".
Arturs
2005. gada 13. jūlijā, plkst. 00:40
laacz: ja ir kā saki, tad piekrītu par visiem 100.
Benvenuto
2005. gada 13. jūlijā, plkst. 15:28
apeediet viens otru.
tamster
2005. gada 14. jūlijā, plkst. 18:49
Diezgan iespaidīgi...
dienvidbriedis
2005. gada 16. jūlijā, plkst. 18:25
iespaidīgi un viegli saprast - vismaz man taa likās darot visu līdz kā filmiņā rādīja :) škiet mazām lapām/katalogiem/blogiem un kam vēl nez, kur nevajag iegrimt dziļā optimizēšanā un stresot par katrām liekām 10milisecundeem RoR ir taisni laikā.
Qued
2005. gada 22. jūlijā, plkst. 02:24
Noskatījos - nemaz nedomāju, ka būs tik interesanti. Nez, kā tālāk notiek autorizācijas veidošana u.tml.