Draugu API
Šodien DB lasīju par Draugiem - “Draugiem lieli plāni”. Atsijājot ūdeni ir skaidrs, ka nekas sevišķs nenotiek. Ja neskaita vienu lietu - būšot API. Iespēja trešo pušu izstrādātājiem piedāvāt savus risinājumus milzīgajām tautas masām Draugos. Atzīšos, ka gaidu ar nepacietību. Jau kādu laiku padomā ir dažas idejas.
2008. gada 4. septembrī, plkst. 15:00
He, es jau tagad regulāri raustu viņu RPC lai dabūtu sev notifikācijas par jaunajām vēstulēm :)
Bet vispār šis portāls mani nesen pieb***ja, secināju ka šie atskaitījuši no manas kartes 3x3 latus.. bija reiz vajadzība steidzīgi nosūtīt sms, mēģināju papildināt sms kredītus - bet šie trīs reizes teica ka nederīga karte.
2008. gada 4. septembrī, plkst. 15:28
laikam, ka no šodienas... ir iespēja norādīt savos albūmos uz citu profilu lietotājiem (ja ir draugu lokā). Tipa bildē atzīmē konkrētās personas... kaut kas līdzīgs kā facebookaa...
(bik nesakarīgi laikam sarakstījās) :D
2008. gada 4. septembrī, plkst. 16:27
Kādu laiku atpakaļ atteicos no www.draugiem.lv lietošanas. Lielu lomu tur nospēlēja tā sauktie jaunpienesumi. Nogurdināja savā uzstājībā.
Bet redzēs, kas notiks tālāk. Iespējams būs iemesls atgriezties tajā nosacītajā draugu lokā.
2008. gada 4. septembrī, plkst. 16:49
Tā draugu atzīmēšana uz bildēm galīgi greizi strādā, itsevišķi ja tu uzspied uz attiecīgā draugu linku tai sarakstā, sāk lekt kautkādas svešas bildes kur ir pavisam citi cilvēki un apzīmētās vietas ir kkādi randomi laukumi nevis cilvēka sejas.
2008. gada 4. septembrī, plkst. 17:15
nu jaa jaa.. bet vinji saak kaut ko jaunu vismaz izmeegjinaat... un sameeraa interesantu lietu.. un ceru, ka vinji domaa to arii uzlabot...
2008. gada 4. septembrī, plkst. 20:49
Mans uzskats ir, ka letiņi pamazām pārvācās tomēr uz facebook.com (to es pat pēc sevis spriežu). Tiklīdz būs kritiskā masa tur, tā draugiem.lv kaput. Jo viņi nekad nespēs izkonkurēt facebook.com ne kvalitātē, ne kvantitātē.
2008. gada 4. septembrī, plkst. 21:11
deni2s, Tu ņirgājies? Seši simti tūkstošu reģistrēto lietotāju draugos pret dažiem simtiem, tūkstošiem vai labākajā gadījumā divdesmit tūkstošiem (leišu tur esot 25K) feisbukā? Tu esi pilnīgi aptracis. Neviens nekur nepārvāksies :) Aizvien vairāk cilvēki vienkārši lieto un lietos abus.
2008. gada 4. septembrī, plkst. 21:54
piekriitu laacz... starpcitu... pats ar esmu facebookaa, bet man tur pat taa ne paaraak patiik...
2008. gada 4. septembrī, plkst. 21:55
Hehe, tas teksts par trešām pusēm man gan patīk. Jāsāk rakt, ne? Būs viens otrs, kam bizness tikai uz draugiem turēsies... un labi turēsies.
2008. gada 5. septembrī, plkst. 00:29
Lučše sto rubļej, čem sto druzej.
2008. gada 5. septembrī, plkst. 02:01
mjā, API varētu būt laba lieta, kas ļautu drusku sekot līdzi tam, kas tur interesē, tai pat laikā nepavadot tur insane amounts of time
2008. gada 5. septembrī, plkst. 07:22
2Aigars kāpēc ne? Ir divi veidi, kā veidot savu biznesu - bīdīt jaunu savu ideju vai arī piesūkties jau kādam esošam lielam produktam. Otrais variants ir diezgan populārs, it sevišķi, ja tas produktu uzlabo. Piemēram, kokzāģētavai piesūcas koka brikešu ražotājs - abiem labi - pirmajam ir kur skaidas grūst, otrajam ir izejvielas. Es domāju, ka draugiem.lv tik iegūs no šādu API publicēšanas.
2008. gada 5. septembrī, plkst. 10:05
un kā ar API lietošanu - vai par to gadījumā netiks iekasētas naudiņas? Šaubos vai tas būs bezmaksas pakalpojums.. Gribēsi lasīt savu draugu mailu ar paštaisītu/pieinstalētu softu, tad no profila sūtīsi sms ar cenu x Ls/mēn un tad tik varēsi darboties.. tas tā, redzot, kā tur attīstās naudas iekasēšana par katru sīkumu (piem., negribi redzēt reklāmas, gribi būt neredzams utt)
2008. gada 5. septembrī, plkst. 10:09
hu_ha, ne jau tāds API mani interesē :) Facebook applications un OpenSocial (Orkuts un co) - tas ir tas ceļš, kurš būtu īstenais :)
2008. gada 5. septembrī, plkst. 11:04
Pirms pusgada runājot viena neliela projekta ietvaros par iespēju paņemt kādus datus no draugiem, samiksēt kopā ar saviem un tad nosūtīt caur iekšējo vēstuļu sistēmu, bija pilnīga nesaprašana no reklāmas cilvēka un mirdzums acīs programmētājam. Rezultāts gan nebija, tikai doma par to, ka "tad mums būtu tā kā tāds API, kuru tad varētu izmantot arī citi." Esmu skeptisks par draugiem.lv - viņu runāšana par LIELAJĀM pārmaiņām un uber fīčām, kuras tiks ieviestas, šķiet, ka jau ir daļa no korporatīvās kultūras. Ar to nodarbojās jau iepriekš arī Ģirts un pats Lauris. BET nu galvenais, ka vismaz virziena vektors ir pareizs. Tagad galvenais, lai būtu laba core komanda, kas nesastāvētu tikai no programmētājiem ;)
Kas attiecas uz facebook, tad es neņemos prognozēt, kā tas varētu attīstīties. Ja letiņi iztūlkos visu interfeisu, tas būs diezgan tiešs konkurents draugiem. Sarodoties tur pietiekoši lielai masai + kādam interesantām, tieši lv paredzētām aplikācijām, tiešām facebook var noslaukt auditoriju draugiem.lv
er
2008. gada 5. septembrī, plkst. 11:32
vai tad tas nenozīmē, ka Draugiem.lv kļūs par tikpat nesaprotamu un "iespējām pārbagātu" izstrādājumu, kā FaceBook.com? Tik daudz "fīču", ka grūti pat saprast portāla galveno jēgu - tā ir Draugiem.lv nākotne. Tā šķiet.
2008. gada 5. septembrī, plkst. 11:34
A kurš liedz to darīt tagad? Man jau kādu gadu nāk notifikācijas par pienākošajām vēstulēm. Cron + PHP + Curl + 3 regexpi + MySQL visu izdara. Pašam atliek tik lietot noteiktu sesijas ID, kurš tīri labi ierakstās tajā bookmarkletā :)
2008. gada 5. septembrī, plkst. 11:48
@jans - tā ir dizaina un funkcionalitāšu attīstība. Manuprāt tagad, ja kāds piereģistrējas draugiem.lv un sāk to lietot no nulles, viņš vienkārši ir uz pakaļas - maza izvēlne augšā, liela izvēlne augšā, mazāka izvēlne zem lielās izvēlnes un vēl kreisajā malā izvēlne. Tas ir neskaitot vēl blokus, kuros ir savas izvēlnes. Facebooks ir tieši tāpat audzis un tu tagad ieejot vienkārši uzreiz esi spiests apgūt visu to, ko citi ir gadiem pamazām uzsūkuši. Man patīk jaunā facebook versija.
2008. gada 5. septembrī, plkst. 12:23
ja par vestulem runajam, tad ja kaut nedaudz vinju marketings pabiiditu smadzenes istaja virziena, un attistitu tiesam to lietinju funkcionalu, dr.lv butu normals konkurents inbox.lv ar saviem 1milj regj. lietotaju
2008. gada 5. septembrī, plkst. 13:41
jūs paši esat traki... nafig jālieto traukiem.lv? :D paši sev problēmas meklējat
2008. gada 5. septembrī, plkst. 14:04
Daži te spriež par facebook pēc principa "kņigu ņečital, mņeņie imeju" (citāts no kādas dr.lv iekšējās rindās populāras personības). Pats esmu facebook un esmu darbojies ar facebook aplikācijām - es teiktu, ka facebook ir pilnīgs pretstats dr.lv.
Dr.lv ir liels, dažreiz ne pārāk labi kopā strādājošu fīču sakausējums, kuru es kā lietotājs varu ietekmēt diezgan virspusēji.
Facebook ir izteikti minimālistisks kodols ar galvenajām sociālo portālu lietām + API.
Esot facebook tev neviens nekad sejā neko neiebāzīs, neiemetīs pa tavu bildi ar piku un neparādīs nevienam tavam pseido-draugam to, ko tu viņam negribi rādīt, jo tu pats izvēlies, ko tu savā profilā gribi redzēt un ko tu atļauj šiem komponentiem (aplikācijām) zināt par tevi un darīt tavā profilā.
Un visbeidzot - es neesmu vēl uzdūries nevienai lietai par ko facebookā būtu jāmaksā. Visas aplikācijas ir nekomerciālas pēc licenzes (tās gan drīkst linkot uz kaut ko komerciālu) un pamatfīčas ir par brīvu.
2008. gada 5. septembrī, plkst. 21:00
Vispār jau Latvijā ir 2 tādi portāli - visa krievu auditorija sēž iekš one.lv. Esu gan dzirdējis viedokli no viņiem, ka dr.lv viņi nesaprot tās izvēlnes - vairākas augšā, tad kreisajā malā. Tiesa, one.lv es arī tāpat maldos, un tas, ka viņi prasa maksāt par bilžu skatīšanos, vispār rullē. (jāatzīst, one.lv es kādreiz reģistrējos, kad tas vēl bija mobilais portāls). Dzirdēts, ka one.lv īpaši nesatraucas, kas Latvijā notiek, jo viņiem ir viens analogs Krievijā. Dr.lv API man liekas likumsakarīgs pasākums, jo tur jau tā vairākas sadaļas nav paši dr.lv, piemēram, Mūzika, Brain, Playray.
2008. gada 5. septembrī, plkst. 21:41
Master Lai konkurētu ar inbox, ir jātaisa e-pasts ar ārējo adresi, bet tam ir ne tikai plusi maigi izsakoties.:) Nedomāju, ka ir jēga stāstīt par problēmā, ar kurām cīnās visi pasti. Cita lieta, ka funkcionalitāte varētu būt labāka, tas ir skaidrs visiem. Varbūt vienīogi mārketings par to nav domājis, jo viņiem ar to nav ne mazākā sakara..:)
2008. gada 8. septembrī, plkst. 12:11
Guntars. ar to jau domaju - arejo adresi. nepin ieksha marketingu ieksh funkcionalitates. pamata visam tapat ir biznesa ideja kas tiek realizete ar kadu no funkcionalajam fiichaam lapa. vnk padoma. ir gatava lietotaju db ar 1milj lietotaju. dr.lv ka webmail jau strada. vel vajag iespeju to visu globalizet un viss notiek. protams, ka sakam domat par tadam lietam ka pop3, imap - tur bus zaudeti pageviews un banneru radijumi un tobish pikjis mazaks
2008. gada 8. septembrī, plkst. 16:03
2008. gada 8. septembrī, plkst. 16:30
aha, un apakšā vēl un zem tā - pāris bannerus ;)
2008. gada 8. septembrī, plkst. 16:31
"apakšā vēl un zem tā" - starp "vēl" un "un" bija "hr" tegs... (strip_tags() nav laba lieta... htmlspecialchars() is the way to go)
2008. gada 9. septembrī, plkst. 12:39
ai, draugiem jau gadiem top nezin kas, taču līdz lietotājiem nonāk tikai muļķības kā astroloģija. pat tās nelaimīgās viesu grāmatas viņi laikam tikai ar mokām ir dabūjuši iekšā profilos, nevis atsevišķā lapā, ja spriež pēc tā, cik ilgi tas prasīja. Ģirts arī tagad no turienes ir aizgājis. es no viņiem sagaidu tikai to, ka viņi turpinās laist iespējas vējā, jo ir tā darījuši līdz šim
2008. gada 15. septembrī, plkst. 14:24
weedy:
facebook nekas nav par maksu, jo viņu lietotāju datu bāze ļauj normāli pelnīt uz reklāmām, turklāt ja nemaldos - facebook bija izstrādājuši savu ads sistēmu Bacoon (vai kaut kā tā) - pēdējā laikā gan nav sanācis neko palasīt par to
2010. gada 24. martā, plkst. 03:13
Facebook ir vienkārši bagātāks un dziļāks izklaides portāls. Tas noslaucīs...
Es nevaru izskaidrot kā dēļ tāda attieksme pret draugiem.lv. var būt tur ir slikta enerģija no portāla īpašnieku domu spēka, vai apakšā savtīgums vai kaut kas cits... grūti pateikt... to tikai var atbildēt viņi paši