Reklāma draugos
Varbūt esmu no Mēness, bet tikai tagad pamanīju, ka draugiem.lv piedāvā iespēju jebkuram lietotājam publicēt reklāmu.
Reklāmu iespējams rādīt tikai ierobežotai draugu lietotāju daļai (dalījums pēc dzimuma, vecuma un dzīvesvietas). Ir iespējams reklamēt kā ārēju lapu, tā savu profilu, galeriju, vai pat draugu dienasgrāmatu.
Princips ir jau pasaulē ierasts. Tu maksā par to, cik cilvēki uz tavas reklāmas noklikšķina. Viena lietotāja klikšķis tev izmaksās piecus santīmus. Tu vari ierobežot dienas tēriņus (tiklīdz tiks saklikšķināta norādītā summa, reklāmu vairs nerādīs), kā arī "kampaņas" izmaksas.
Statistikā tev tiks parādīts ij klikšķinātāju skaits, ij to sadalījums, ij atlikumi, ij viss viss viss.
No vienas puses peļņas modelis ir paņemts no feisbuka (kā jau liela daļa iespēju draugos) un realizācija nav tā sliktākā. Sākot ar to, ka potenciālie reklāmdevēji gan jau plaukšķina rociņas, savukārt liela daļa paprovēs tikai paprovēšanas pēc. No otras puses mani jau sāk stipri kaitināt tas, ka vienīgais, ko draugi dara, ir orientēts uz tiešo ienākumu gūšanu. Vai kāds man var pateikt, kad ir bijis kāda būtiska papildus iespēja draugos, kura ir pilnībā bezmaksas? Vai arī to, kāda ir bezmaksas/maksas pakalpojumu attiecība?
Diemžēl, draugiem.lv ir man likuši vilties. Nejau tāpēc, ka grābj naudu uz savas popularitātes un monopola rēķina. Bet gan tālab, ka neesmu sagaidījis no viņiem to inovatīvo pieeju lietām, kā arī atvērtību. Man šķiet, ka šāda profila uzņēmumam ir nepieciešams daļu sevis investēt iekš kaut kā, kas ir, kā saka amīši, “for greater good”. Protams, ka, lai jau pelna. Man tikai tā mazliet žēl.
Kaspars
2009. gada 4. februārī, plkst. 16:29
true true http://blogs.lasi.lv/post/64462934
KillerBean
2009. gada 4. februārī, plkst. 16:38
Ko lai saka.. krīze, krīze un krīze :) tajā laikā LV greater good'am ir atvaļinājums ;)
Pofig
2009. gada 4. februārī, plkst. 16:50
vai tad viņiem monopols??? Ir taču orbs un one draugi. Pat inboksam ir amigosi... :)
laacz Autors
2009. gada 4. februārī, plkst. 16:53
Pofig, protams, bet tie nav vērā ņemami spēlētāji. Auditorijas ziņā pavisam noteikti.
Bu
2009. gada 4. februārī, plkst. 16:57
varbūt mūsu dzīves parāk daudz reklāmas?
admin
2009. gada 4. februārī, plkst. 16:57
manuprāt cena par klikšķi ir pārāk dārga.
Šo es gaidīju ar lielām cerībām, bet tiko manas cerības apklusa.
Mārcis
2009. gada 4. februārī, plkst. 17:05
Ls 0.05 ir very ok cena. Googlei tas pats ir jāmaksā. Vienīgi caur Googli nāk labāka auditorija - tiešie interesenti pa tēmu.
weedy
2009. gada 4. februārī, plkst. 18:20
Facebook plāno ar savu inovāciju un integrācijas (Facebook Connect anyone?) pārņemt Web līdzīgi kā Google.
Draugiem.lv mēģināja pārņemt šo un to, bet atdūrās pret pamatīgām grūtībām un mainīja kursu.
Sava daļa ietekmes protams ir arī dr.lv īpašniekiem, kuru iepriekš nopirktie projekti gandrīz visi kļuva par naudas mašīnām līdz nomira.
Negribu izklausīties visgudrs, bet tendence jau ir vismaz 2g veca un domāju katram ir zināms pie kā tas beigu beigās noved.;)
e-remit
2009. gada 4. februārī, plkst. 20:37
laacz, one.lv ir vērā ņemams spēlētājs - praktiski visa Latvijas krievu auditorija sēž one.lv, nevis draugiem.lv. Latviešu auditorijai gan dr.lv ir monopols, bet nav izslēgts, ka notiks jau agrāk redzēts scenārijs. Inbox bija pilnīgs līderis, tomēr lēnām, arvien vairāk cilvēki pārvācas uz gmail.
Rumpis
2009. gada 4. februārī, plkst. 20:44
Hehe, es laikam esmu no vēl tālākas planētas, jo draugos nemaz neesmu :)
laacz Autors
2009. gada 4. februārī, plkst. 20:52
e-remit, es runāju par kvantitatīvajiem rādītājiem. one.lv cipari, ja nemaldos, ne tuvu nestāv draugu cipariem auditorijas skaitļu ziņā.
Un cilvēki ir kūtri. Gmailu lieto procentuāli niecīgs skaits, salīdzinot ar to, cik daudzi aizvien lieto un sāk lietot to pašu inboxu.
Aigars
2009. gada 4. februārī, plkst. 21:20
es nesaprotu vienu - kāpēc draugiem.lv neļauj reģistrāciju veikt juridiskām personām.
Tas taču tādas iespējas viņiem paver. Jo tagad tur reklamējas uzņēmēji, savus projektus bīda. Viņiem taču tās būs papildus peļņas iespējas, ja attiecīgi to arī pasniegs.
Skat kā uzņēmēji metas iekšā Twitterī - tā kā noilgojušies pēc sociāliem tīkliem.
laimisk
2009. gada 4. februārī, plkst. 22:30
Interneta vietne “Одноклассники” sāka ņemt samaksu par dažādām vietnes iespējām, tāpat kā draugiem.lv Ko tad Krievi ? Apskaužāmi aktīva publika, viņi baikotē “Одноклассники” un neapmeklēs šo resursu. Un tas darbojas... http://kllproject.lv/2008/12/18/krievija-lietotaji-boikote-popularo-saitu-%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8/
sise
2009. gada 4. februārī, plkst. 23:29
Šitais īstenībā ir labs... jāpamēģina...
Vilis007
2009. gada 5. februārī, plkst. 09:16
Reklāma? Kāda reklāma? Neredzu nevienu baneri draugiem.lv. Paldies tev, adblock+ !
Vigants
2009. gada 5. februārī, plkst. 10:00
Nu vismaz sistēma ir daudz maz godīga (lai gan cena šķiet ir augsta - 5 sant par klick). Līdz šim LAtvijā reklāmdevēji neuzdrošinājās tirgot par click reklāmas.... un tie, kas izkarina banneri mājas lapā izrādījās ļooooti neefektīvi.
Dzīvosim redzēsim... ja draugiem no šitā būs normāli ienākumi tad iespējams lietotājus liks mierā un mazāk prasīs naudu par dažādiem pakalpojumiem.
PS Draugiem varētu ieviest sistēmu - klikšķini uz 5 banneriem un statistika tajā dienā par brīvu... tīņi noteikti parautos uz kaut ko šitādu! :)
laacz Autors
2009. gada 5. februārī, plkst. 10:02
Vīgant, neredzu iemesla, lai draugi atteiktos no jebkādas peļņas daļas, samazinot kādu pakalpojumu cenas vai tās atceļot vispār. Un ideja par statistiku bez maksas - tas samazinātu atdevi no reklāmām :)
U
2009. gada 5. februārī, plkst. 10:03
laimisk, izskataas, ka tu pats tam tici. laikaa, kad notika tevis mineetais "boikots" - jauno daliibnieku registraacija odnoklasnikiem bija 2x-3x vairaak kaa parasti. taaka - lai dziivo boikoti - vinji tikai popularizee to naudas kaashanu :D
sn
2009. gada 5. februārī, plkst. 10:21
un iedomājies kas notiek, ja tu uztaisi crappy ad uz kuru neviens nespiež? pūst viņa tur mēnešiem :D
bet ja nopietni, tad var uztaisīt akciju "spaidi bannerus", ja katrs lietotājs saspaidīs bannerus, tad reklāmdevējiem ātri beigsies nauda, draugiem.lv nedaudz uzvārīsies, bet pie jaunām reklāmām netiks.
Vigants
2009. gada 5. februārī, plkst. 10:22
Laacz: Nēesmu es sociālo tīklu "biznesmenis" bet spriežot pēc Google pieredzes, ņemos domāt, ka lietotāja komforts un ieinteresētība palīdz paplašināt tīklu...
es vēl joprojām ritīgi nesaprotu kā google "savelk galus"... jo man zināmais vienīgai ienākuma veids šiem ir reklāma pie meklēšanas rezultātiem... u tā ir tik neuzbāzīga.... toties ar šo pieticību Google ir izaudzis par nežēlīgi lielu un pelnošu kompāniju.
Vigants
2009. gada 5. februārī, plkst. 10:24
bet ieinteresēja man tas draugiem.lv reklāmas pasākums... gribās redzēt kā tas uzbūvēts...
PS Pirmo reizi mūžā nopirku reklāmu blogam... :) no draugiem.lv minimālo iespējamo pa 5Ls. Lāpaskatās, kas notiks.
PSS Pamēģinu pamēģināšanas pēc...
hu_ha
2009. gada 5. februārī, plkst. 14:29
Vēl jau ir šitais labs kāsiens, kā reiz darbosies uz tīņiem: "Saņem Info SMS par jaunumiem galerijās"; " Šī ir iespēja mobilajā telefonā saņemt informāciju par jaunumiem Tavā profilā, kad Tu neesi portālā.
Maksa par vienu SMS - 0.05Ls, tiks pieskaitīta Tavam mobilā telefona rēķinam. "
tiri-piri
2009. gada 5. februārī, plkst. 16:37
ēē, laa, konstruktīvāk lūdzu! "For greater good" skan, protams, labi, bet tad jau labāk pasaki, ko tavuprāt vajadzētu darīt (vai darīt savādāk), lai dr.lv būtu mums visiem kā paraugs labajām businesa praksēm... Galu galā, kaut vai tas pats LMT, piemēram, kuram arī ir milzu potenciāls (auditorijas un nokāstās naudas ziņā) ir tāds diezgan pelēcīgs kaut kā tiešām progresīva un sabiedrības interesēm atbilstoša ziņā.
weedy
2009. gada 5. februārī, plkst. 17:18
tiri-piri - laacz pietiekami konkrēti nosauca piemēru - Facebook ;)
Mārcis
2009. gada 5. februārī, plkst. 17:19
Brīnumaini te argumenti parādās. Fakti:
krivik
2009. gada 6. februārī, plkst. 00:51
emm, iisteniibaa vajadzeetu pret draugiem arii bojkoteet. Nu biku paarshauj par striipu ar tiem maksaajumiem. Domaaju tagad ir iisatais laiks, kad kaut ko taadu noorgonizeetu, jo cilveekiem naudas nav :) buus liela piekrishana.
M
2009. gada 6. februārī, plkst. 09:03
Man kaut kā šķiet, ka lielais draugiem ēras trakums jau ir pagājis, esošie lietotāji pie tā jau ir pieraduši un portāls ir kļuvis vairāk par ikdienišķu saziņas rīku, nevis vietu kur obligāti jāpavada 10 stundas katru dienu. Arī īsti kur izplesties viņiem nav - Latvijā praktiski visi, kuri varētu būt mērķauditorija jau ir reģistrējušies, jauni lietotāji tik ātri nedzimst, un ārzemēs šķiet tas pasākums tā arī neaizgāja kā gribējās, vismaz ne tādos apmēros, kā pie mums. Jaunas un ģeniālas idejas arī uz pasūtījuma galvā nevienam nenāk. Līdz ar to loģisks solis ir mēģināt iegrābt cik vien var piedāvājot visvisādas maksas figņas, vienalga cik bezjēdzīgas tās nebūtu. Konkrēti reklāmas pat varbūt kādam noder, bet vai esat mēģinājuši saskaitīt visas iespējamās statistikas, neredzamību, dāvanas, vērtēšanu un pārējo? Katra sevi cienoša pamatskolas "seXeriiiite ;)" tur mēnesī atstāj diezgan daudz.
weedy
2009. gada 6. februārī, plkst. 09:55
Mārci,
apdomā vēlreiz, ko cilvēks dara inbox un ko dara draugos, cik daudz no draugiem.lv "satiksmes" ir vispār redzams jebkādiem ārpasaules uzskaites rīkiem, kāda ir "redzamības" attiecība dr.lv vs everyone else utt. utjpr.
muļķības, visi man zināmie prātīgie krievu tautības cilvēki ir jau sen no one.lv ārā, palikušas tikai "little biatch", "barbie girl" etc., attiecīgi pēc sociālo tīklu veidošanās principiem one.lv ir norietā, jo kur nav daudz maz jēdzīga satura veidotāju, tur nav buzz; citi piemēri - oho.lv (kādreiz popularitātes ziņā bija salīdzināms ar to pašu one.lv), face.lv utt.
alx
2009. gada 6. februārī, plkst. 10:54
Krieviem tie dr.lv nu nemaz nav vajadzīgi, ja ir vesela gūzma visai populāru RU projektu - odnoklasniki, mirtesen, vkontakte utt.
Bet runājot par maksas lietām - tās izskatās, ka šobrīd ir savi 90 vai pat vairāk %, ko it kā var saprast šajos kr*** laikos:) Katrā ziņā interesanti paskatīties pagātnē, kad vispirms Lauris publiski solīja portālu bez uzbāzīgām reklāmām (kas būtībā bija diezgan utopiska doma), tad jau iekšējās sapulcēs un runāšanās bija tēze, ka katram maksas pakalpojumam piedāvāt arī vienu bezmaksas - tātad 50/50 (kas būtu ļoti apsveicami), taču tagad, kad pie vadības grožiem ir naudas cilvēki, tad nav ko brīnīties par to ceļu kādā dr.lv iet.
so sprach zaratustra
2009. gada 6. februārī, plkst. 14:54
alx, neesi nu tik depresīvs. lietotājam vienmēr tiek piedāvāta virkne bezmaksas fīču. man ir kāds paziņa, kurš ir aktīvs draugiem.lv lietotājs kopš pirmssākumiem un nav ne santīma samaksājis. tā kā - ir arī šāda iespēja.
Dmitry
2009. gada 6. februārī, plkst. 16:00
Bet tajā laikā Boomtime.lv audzē apmeklējumu ar robotu palīdzību :))
http://www.tribine.lv/zinas/Boomtimelv-audze-apmeklejumu-ar/8656
edk
2009. gada 7. februārī, plkst. 12:35
"Protams, ka, lai jau pelna. Man tikai tā mazliet žēl."
ZBH
2009. gada 7. februārī, plkst. 16:49
2 Vigants : AFAIR Google izvieto reklaams arri citur. pa atsevisk samaks, protams. nu un veel padomaa, nafig sheit, piem, metaleks tik biezh iraid pirmais, kad meklee kaad kompj draz.
wiii
2009. gada 7. februārī, plkst. 17:20
es brīnos, ko viņi tik glupi dala to auditoriju. varētu pat teikt - vispār nedala. interneta vide tak ir interaktīva, a viņiem po. vecums dzimums i pajehaļi.
M
2009. gada 7. februārī, plkst. 19:10
Šim miniads varbūt arī nedala, bet piemēram, iejot "Audi coupe" domubiedru grupā, malā redzamajā zip.lv sludinājumu blokā ir tikai audi automašīnas, "Linux" domubiedros savukārt parādās portabļi un spēļu konsoles. Kaut ko jau filtrē arī. Konkrētam lietotājam pieskaņotas reklāma gan laikam nerāda.
noisex
2009. gada 7. februārī, plkst. 23:59
Vigants...nevis google izvieto reklamas, bet pashi reklamdeveji, un citi lietotaji. Ir 2as sistemas. 1. Adsense, kur var nopelnit un 2. Adwords, kur var izteret...ka tu domaa, kas tajas miljonos/miljardos lapu, kuri r google ads ir ievietojis reklamu? parasti adwords CPC ir dargaks par Adsense CPC, lidz ar to sanak AHUJENAKA pelnja googlei, kaa starpniekam ;)
x-f
2009. gada 8. februārī, plkst. 13:14
<strike>draugiem.lv</strike> <a href="http://briiC.lv/2008/04/07/draugiemls/" title="briiC.lv – draugiem.Ls" rel="nofollow">draugiem.Ls</a>
Renards
2009. gada 8. februārī, plkst. 23:10
īstenībā baigi noderīga lietiņa, bet nu jā par reklāmām piekrītu - nu jau pārāk daudz viņas tur ir...
Starpcitu pirmā draugiem.lv versija, kas bija gandrīz bez reklāmām un simts visādiem "blakus" projektiem bija daudz labāka - jo bija vienkārša un tas arī noteikti piesaistīja auditoreju.
Ģirts
2009. gada 10. februārī, plkst. 01:05
draugiem.lv ir kaut kādi idiņi - drīz viņi piedāvās iespēju - "uzlikt virtuālo kaku draugam uz ģīmja" - atrakcija maksās tikai 0.99 Ls + PVN, bet par īpašu lielu "trieciensūdu" - tikai 1.99 Ls + PVN
Ģirts
2009. gada 10. februārī, plkst. 10:07
Piebildīšu - es labprāt aizietu no draugiem.lv pilnībā, ja būtu alternatīva, kur redzēt latviešu cilvēkus onlinā... Tā kā nopietnas alternatīvas nav (skype nav gluži tas pats), tad es pagaidām veģetēju draugiem.lv, nevēršot uzmanību savai info, kas tur ierakstīta utml. Neizmantoju gandrīz nevienu viņu maksas pakalpojumu, izņemot statistiku. Kolīdz redzu kaut kur "Sūti sms", automātiski "sūtu", tikai ne sms, bet "dirst"!
Ģirts
2009. gada 10. februārī, plkst. 10:24
Ko reāli zaudē draugiem.lv ar savām pārspīlētajām reklāmām un maksas pakalpojumiem - varu pateikt par sevi:
Draugiem.lv var tikai noskatīties uz wikipedia - viņi visu piedāvā bezmaksas, tur nav nevienas pašas reklāmas! Toties viņiem ik minūti dāsni cilvēki ziedo 10, 20, 50 un pat 100 dolārus (vai citu valūtu), no kuriem gadā viņiem sanāk miljoniem dolāru lieli ieņēmumi. Tā lūk, jāstrādā! Lai cilvēki maksā vai ziedo - bet tikai tad, ja uzskata, ka tas ir to vērts un lai paši izvēlas summu, kuru var atļauties!
japets
2009. gada 11. februārī, plkst. 12:32
Ģirts, var tikai pabrīnīties, kādēļ gan Tu vēl neesi miljonārs. :)))
modric
2009. gada 12. februārī, plkst. 05:30
traukiem.lv manuprāt ir galvenokārt tomēr uz tīņiem orientēts, līdz ar to arī attiecīgās fīčas bīda - vecāki cilvji un pavisam veci, kā es :) tur meklē sen pazaudētus klases & darba utt biedrus un praktiski izmato kā email sistēmu ar search by (real) name funkciju. Precētās kundzes parasti norāda ari meitas uzvārdu - tā es sameklēju savas klasesbiedrenes, kad skolas tikšanās bija jāorganizē - gõõgle utt tur nepalīdz :)
Kas attiecas uz cita veida konkurējošu minimāli komerciālu sociāla tīkla veidošanu - LV manuprāt, 1) ir par mazu, un 2) jau eksistē worldwide profesionāla, interešu utt rakstura tīkli.
Nepretendēju uz to ka zinu visus, bet man pilnīgi pietiek ar LinkedIN - tur var gan kolēģim Jaunzēlandē (Āzijā, Štatos, Vakareriõpā, reizēm pat nezini īsti kur) uzprasīt, kā kādu šauri specifisku tehnisku problēmu atrisināt, gan darbu atrast/piedāvāt, galu beigās arī friday evening tēmas pacilāt, ja ļoti gribas.
nu tas tā - my two cents pie plaši apspriestā topika :)