✉️ Saņem šito visu e-pastā. Tā vietā, lai palaistu garām kaut ko no tā, ko es rakstu savā blogā, tagad vari pierakstīties un saņemt e-pastā visu, ko es te rakstu. Tas nav bieži.

← Uz sākumu

Tas nolādētais 23. februāris

2016. gada 23. februārī, 96 komentāri

Dārgie cilvēki. Apelēju pie jūsu veselā sarpāta un ceru, ka muļķīgā vēlme 23. februārī sveikt vīriešus savā saknē nāk no nezināšanas un pārsteidzības.

Februāra 23. diena nav nekāda sasodīta vīriešu diena.

PSRS laikā to sauca par "Padomju armijas un Jūras kara flotes dienu" (_День Советской Армии и Военно-Морского флота_). Tad kādu brīdi par dienu, kad sarkanarmija uzvarēja ķeizariskās Vācijas karaspēku 1918. gadā (_День победы Красной Армии над кайзеровскими войсками Германии (1918 год)_). Pašreiz bijušās PSRS valstīs (oficiāli - Krievijā, Baltkrievijā un Kirgīzijā) šo datumu svin kā "Tēvijas aizstāvju dienu" (_День защитника Отечества_).

Un tagad skatieties šurp. Vīriešu diena visā pasaulē lielākoties tiek atzīmēta 19. novembrī. Mūsu valstī tāda paraduma nav, bet, protams, varam ieviest. Man nav iebildumu. Vai arī jebkuru citu datumu paņemiet. Bet ne 23. februāri, kurš man personīgi vairāk asociējas ar devītā maija kodienu pie uzvaras pieminekļa.

Tāpēc, starp citu, saprotiet pareizi manu "sajūsmu" (pievērsiet uzmanību pēdiņām), kad 23. februārī es redzu kaut kādus Latvijas kantorus, kas sveic savus vīriešus. Es ļoti ceru, ka šis aizies līdz ausīm tiem un tām, kas uzskata, ka 23. februāris ir lieliska diena, kad sveikt mūs - vīriešus. Šim datumam nav NEKĀDA sakara ar vīriešu dienu mūsu platuma grādos. Tas, ka 23. februāris padomju laikā tika virzīts kā visa vīrišķā svinēšanas datums, nekādi nepalīdz.

Šķiet, ka vienīgais veids kā no šī idiotisma tikt vaļā, saskaroties ar 23. februāra svinētgribētājām, ir lepna pagriešanās, "frrkt" izdvešana un došanās pretējā virzienā.

Tu atbildi augstāk redzamajam komentāram. Atcelt

Gravatar capsx

2016. gada 23. februārī, plkst. 11:02

KĀ ES TEVi SAPROTU un TEV PIEKRĪTU !!!

Gravatar Aleksejs

2016. gada 23. februārī, plkst. 11:09

Un, ja vēlaties tieši ar Latvijas armiju un aizstāvjiem saistītus svētkus bez melnām lentītēm, tad - 10. jūlijs http://www.sargs.lv/Vesture/Vesture/2012/07/09-01.aspx

Gravatar santa

2016. gada 23. februārī, plkst. 21:36

Tu vispār puisīt esi dienējis un zini, kas ir armija )))

Gravatar Aleksejs

2016. gada 23. februārī, plkst. 23:07

Padomju armijā, meitenīt, neesmu dienējis. :)

Gravatar letinsch@inbox.lv

2016. gada 24. februārī, plkst. 10:56

Tad nedirs....

Gravatar Hronists

2016. gada 23. februārī, plkst. 11:49

šo pašu var attiecināt un 8. martu - tā nav nekāda "sieviešu" diena. komuņagas izvaroja oriģinālo sieviešu solidaritātes dienu ideju - cīņu par vienādām tiesībām. būtībā normālai sievietei, saņemot puķes šajā dienā, vajadzētu ar tām noslānīt dāvinātāju.

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 11:55

Nav taisnība. Lai arī sākums ir sociālistisks, sieviešu diena tomēr ir transformējusies par normāliem un, kas nav mazsvarigi, starptautiskiem svētkiem. Kamēr sarkanarmijas diena ir kaut kas nepareizs.

Gravatar Hronists

2016. gada 23. februārī, plkst. 12:13

nepiekrītu. ārpus bijušajām republikām šie svētki joprojām ir par sieviešu līdztiesību.

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 12:29

Pat ja tā, man nav iebildumu pret 8. martu.

Gravatar N.R.

2016. gada 23. februārī, plkst. 12:43

Dīvaini gan. Es 8. martu uztveru tieši tā pat kā tu 23. februāri. Nav jau arī atšķirības. Kādi vēl starptautiski? Nezinu nevienu, kas tos svinētu ārpus PSRS.

Paskatīsimies vai Facebookā par to būs kaut viens posts no ārzemju kontaktiem :)

Gravatar Archijs

2016. gada 23. februārī, plkst. 12:48

Šķiet lācz bija domājis šo: https://en.wikipedia.org/wiki/International_Women%27s_Day

Es gan doičiem prasīju (kur svētki radušies), tā zin, bet svinēt neviens netaisās.

Gravatar Zelma

2016. gada 24. februārī, plkst. 10:17

Tas nāk no Rozas Luksemburgas idejas

Gravatar Hronists

2016. gada 23. februārī, plkst. 12:58

gan jau skandināvu feministes kaut ko iepostēs :)

Gravatar Ne feminists ir smth

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:17

Tas vispār iesākumā ar padomiju nebija saistīts, ir tikai tie tukšpauri kas mauj par to psrs nonstopā, 8 marts ir iesācies no Frančiem, 1910.g un pirmie to oficiāli atzīmēja dānijā, ko sarīkoja vācu sieviešu partija 1911 gadā, par sieviešu līdztiesību, nav jābūt sieviešu feministei or smth, lai saprastu, ka tas nemaz nav slikti, ņemot vērā, ka mūsu valstij, tuvākajā pagātnē, no prezidentiem/ēm, vienīgais kandidāts, kas ko ir darījusi labu Latvijai un patiešām nesusi mūsu vārdi pasaulē ir Vaira, tapēc laikam šos svētkus nebūtu diezgan gudri jaukt ar 23.02

Gravatar Dānītis

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:53

Gandrīz precīzi, ja ignorē to, ka nepatiesi. Sieviešu diena tika atzīmēta sākot no 1909. gada, ņujorkā. kopš tā laika tā tika atzīmēta vairākās valstīs, arī tevis minētajā Dānijā, kur piedalījās vairāk kā miljons cilvēku. bet tas nenotika 8. martā. tas notika random datumos, no kuriem viens bija arī 1914. gada 8. marts, bet tikai tādēļ, ka tā bija svētdiena. 8. martu kā sieviešu dienu vēsturē ierakstīja 2017. gada 23. februārī(8. martā pēc Rietumu kalendāra), kad sieviešu protests uzsāka februāra revolūciju. Pēcāk šī diena tika padarīta par officiālu brīvdienu. Tāpēc arī 8. martu spēcīgi atzīmē tikai padomju bloka valstīs. Līdz tam 8. martam kā datumam nebija īpašas signifikances.

Gravatar usver

2016. gada 26. februārī, plkst. 14:05

Pag, pag, Dānīt, no šitās vietas mazliet lēnāk.

>> "8. martu kā sieviešu dienu vēsturē ierakstīja 2017. gada 23. februārī(8. martā pēc Rietumu kalendāra)"

pastāsti, kas vēl 2017. gada 23. februārī notiks? kāds būs EUR/USD kurss 2017 gadā? Eiropā kaut kur būs karš?

Gravatar Hronists

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:57

nu labi, ka paskaidroji kā sākās 8. marts. tagad pastāsti kāpēc visai tautai tas ir jāsvin? un vai pašreizējā forma - katriem pupiem pa puķēm tikai tāpēc, ka daba apveltījusi ar pupiem ir kaut niecīgākajā sakarā ar Klāras Cetkinas un Rozas Luksemburgas idejām?

Gravatar Mincs

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:13

Tad tā arī paski, ka esi par skopu, lai atrautu no aliņa pāris centus vienai tulpītei, ko uzdāvināt kaut vai savai mātei, kas par to priecātos, to attaisnojot ar briesmīgo PSRS

Gravatar Hronists

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:34

bez ad hominem, protams, nevar :) bet nesatraucies, mēs krievu laikos nesvinējām ne 23.03, ne 8.03. dīvaini, vaine?

Gravatar Dānītis

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:27

Nevienā vietā neviens nav teicis, ka visiem tas ir jāsvin. Tie, kas to svin, svin to dēļ vērtībām, ko šie datumi simbolizē, respektīvi vīrišķību un sievišķību. Kaut arī saknes šiem datumiem ir padomju savienībā, manuprāt, cilvēki tos svin dēļ pozitīvajām vērtībām. Jebkura svētku diena būtībā ir izdomājums, un nevienai no tām nav nekādas signifikances(tas ir vārds latviešu valodā?). Valentīndienas, dzimšanas dienas, vārdadienas. Vūhū, esmu gadu tuvāk nāvei. dodiet man kūku un dāvanas... To visu svin tikai lai liktu sev un citiem justies labāk. un es tur neredzu nekādu problēmu. Ja kāda man grib šodien uzsaukt picu un alu, jo uzskata, ka esmu vīrišķīgs, tad uz priekšu. Protams, var jau iecirst sejā, ka šī diena ir stulba, bet tas sabojātu dienu gan sveicējam, gan man, jo nedabūšu savu picu.

Tiešām Latvijas sabiedrībā problēmas beigušās, ka jau jāsāk satraukties par to, ka kāds kādam kādā datumā iedod puķi dēļ iemesliem, kuriem tu nepiekrīti?

Laipni lūdzam 2016. gadā, kur visi par visu uz visiem ir apvainojušies :D

Gravatar Warez

2016. gada 9. martā, plkst. 22:15

Ķīnā tiek svinēts. Ja nemaldos, sievietēm ir oficiāli īsā darba diena. Cik saprotu, daudzas komunisma valstis šo tradīciju pārņēma no PSRS.

Gravatar Sieviete Francijā

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:36

Ārpus bijušajām republikām, konkrētāk Francijā, šajā dienā sievietes tiek apsveiktas ar ziediem un visu pārējo vēl naskāk nekā LV. Par līdztiesību vai ne, to īsti neviens kartiņā pie puķēm klāt neraksta.

Gravatar nilis

2016. gada 23. februārī, plkst. 11:54

Kamēr Rīgā valdīs urlakovs, tikmēr Jums būs svinēt 23. februāri, 9. maiju un tamlīdzīgus pasākumus :) Tikt vaļā var tikai repatriējot citu valstu pilsoņus uz viņu roģinu, oi, dzimteni.

Gravatar KasparsB

2016. gada 23. februārī, plkst. 11:57

Aha... mums arī sievišķi "izpaudās". Kūciņas/kafija.. brr.. Svinēt 23. februāri šā brīža notikumu kontekstā ir visai divdomīgi.

Ok, saprotu tos, kuri patiesi PD armijā dienēja vai flotē, bet ne jau tagad jāsveic visus vīriešus.

Gravatar Kukažiņa

2016. gada 23. februārī, plkst. 21:39

Nez, vai sievišķiem tā arī pateici un atteicies gan no kūkas, gan kafijas?

Gravatar KasparsB

2016. gada 24. februārī, plkst. 09:51

Neesmu radis konfliktēt kolektīvā. Kūciņu apēdu, bet svinēts netika. Domas pat šo tika izteiktas.. un ne es vienīgais ar tādām domām.

Gravatar Mr. V

2016. gada 23. februārī, plkst. 12:49

"Šķiet, ka vienīgais veids kā no šī idiotisma tikt vaļā, saskaroties ar 23. februāra svinētgribētājām, ir lepna pagriešanās, “frrkt” izdvešana un došanās pretējā virzienā."

Izlasīju "izvešana"... domāju, laacz jau galīgi jaunnacionālistisks palicis. :D

Gravatar 8.marts

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:06

gribu tavu frrkt dzirdēt, ja tava draudzene/sieva tevi apsveiks...

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:07

Īzī. Man nav problēmu draudzenei/sievai paust savu viedokli.

Gravatar Junda

2016. gada 23. februārī, plkst. 20:57

Un man nav problēmu to viedokli uzklausīt :D

Gravatar Deglis

2016. gada 23. februārī, plkst. 13:29

Iemetīšu kādu pagalīti ugunskurā lai jautrāk sprēgā :D Kā nu nav sakara 23.februārim ar vīriešu dienu? Agrāk taču bija uzskats un sludināja, ka tas nav vīrietis, kas nav dienējis armijā. Un armija, karošana vienmēr pamatā ir bijusi vīriešu padarīšana. Arī agrāk īpaši neuzsvēra ka tā ir armijas diena, vairāk uzsvēra - vīriešu diena. Nav ko cepties. Tradīcijām ir liels spēks un jāpaiet krietni ilgam laikam lai tās nomirtu dabīga nāvē. Vīriešu dienu tikpat labi mēs varētu svinēt 3.jūnijā vai 31.oktobrī un uzšķaudīt "pasaulē" "pieņemtajam" 19.novembrim. Gan jau ka nav visai daudz to 19.xi svinētāju, jo citādi veikalnieki jau sen būtu uzsākuši šis "svinamās dienas" ieviešanu. Un kāpēc tieši 19.xi??? Ja kādam tas bijis svarīgs datums, tas nenozīmē ka citiem ar šis datums jāpadara par nozīmīgu, gan jau pašiem atradīsies gana svarīgs datums pie kura var mēģināt piesiet vīriešu dienu. Šķiet, īstenībā satraukums ir par to, ka tagad sievieši drīz gaidīs pretreakciju. Nebūtu reakcija, negaidītu pretreakciju un turpinātos mierīgā ikdiena. ->KasparsB: Ja katram datumam meklēs kontekstu, varam palikt vispār bez svinamām/svētku dienām. Kas ta man, kas grib lai svin.

Gravatar Edgars

2016. gada 23. februārī, plkst. 13:44

Pilnībā piekrītu! Padomju laiku manojums nav savienojams ar starptautisko vīriešu dienu! Ir viens risinājums - mainīt vīriešu dienas datumu!

Gravatar Aivars

2016. gada 23. februārī, plkst. 23:00

Edgar, šis bija lieliski. Teju izspurdzu alu. Pilnībā atbalstu :D

Gravatar Chudrinja

2016. gada 23. februārī, plkst. 13:47

Es gan nesaprotu par ko cepiens? Man patīk ka apsveic sieviešu dienā.. Kāpēc lai vīriešus neapsveiktu?
Dzīvoju UK un lielākā daļa svētku dubultojas ar latviešu datumiem.. Līdz ar to mūsmājās svētku kad mīļos lolot ir daudz vairāk! Un sveiktu arī, ja tādas dienas būtu katru dienu!

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 13:51

Nu, bet, lūdzu. Aiziet. 19. novembris ir brīvs. Kāpēc lai mēs svinētu dienā, kas patiesībā nemaz NAV vīriešu diena? Nekur? Pat Krievijā?

Gravatar Lauraiss

2016. gada 23. februārī, plkst. 22:21

"Nekur? Pat Krievijā?" Pazūd jēga, ja jautājuma zīmes beigās. Tu nezini un prasi? Hvz vai nekur. Tevi izbrīna, ka arī Krievijā nē?

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 22:22

Tu tagad piepisies vai izliecies? Protams, ka mani neizbrīna. Pat Krievijā tā nav nekāda vīriešu diena. Elementāra transformācija no skalošanas 'izieta armija == lielākais vīrietis eva' uz to, kā tas viss tiek interpretēts.

Gravatar fox

2016. gada 23. februārī, plkst. 13:48

Daudzi ir tik radikāli...nu kāpēc ir no visa jābaidās, jāmēğina tikt vaļā itin no visa, kas kaut vai kā atgādina PSRS laikus? Nu mēs tak tur "bijām", svinējām, nu tas ir "iesakņojies"! Ir smieklīgi par spīti ieradumiem "pārtaisīt" pa rietumu modei, pat nezinot - kas ir 19.11. un kāpēc tieši šis datums...ar ko tas ir labāks? Neož pēc PSRS? tas iespējams nebij Latvijas "gaišākais" vēstures posms, bet common!

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 13:51

Nu, bet, lūdzu. Aiziet. 19. novembris ir brīvs. Kāpēc lai mēs svinētu dienā, kas patiesībā nemaz NAV vīriešu diena? Nekur? Pat Krievijā?

Gravatar Archibalds

2016. gada 23. februārī, plkst. 17:19

Iepriekšējā diena ir 18.XI lai svinētu vēl 19.XI tur tak veselību vajag!

Gravatar Deglis

2016. gada 23. februārī, plkst. 17:42

Laacz noņem klapes no acīm, neieciklējies uz 19.xi, labāk siltā laikā svinēt nekā kaut kādā drēgnā, tumšā , lietainā rudenī un pirms tam taču jau ir svētki - 18.xi. Labāk svētkus izkliedēt vienmērīgāk pa visu gadu. Nevajag akli skriet citiem līdzi, ja nu viņi ir aizas otrā pusē un skrien prom no aizas?

Gravatar Krotow

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:26

Latvijai un tās iedzīvotājiem saskarsme ar Krievijas teritorijā valdošo varu kopumā vienmēr ir nesusi zaudējumus. Mūsu šī brīža čābīgā situācija lielā mērā balstās uz 50 gadus atrašanās PSRS sekām. Tāpēc atzīmēt PSRS propagandistu radītus tusiņus nav loģiski. Ja vēlies atzīmēt kādus "armijas dienu" - mums 11. novembrī ir Lāčplēša diena.

Gravatar Hronists

2016. gada 23. februārī, plkst. 13:58

kāpēc vispār ir jāsvin kaut kāda "vīriešu" diena?

nē, nu es saprotu - tēva diena vai mātes diena, ok, vēl valentīdienu saprotu, jaunajiem patīk, ka kāds viņu mīl. bet kāda suņa pēc vīrieša diena? tip, davai visi lepojamies, ka daba mūs ir apveltījusi ar pautiem?

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:03

Te ir paskaidrots. Ņemot vērā, ka ir vēl bezjēdzīgākas dienas, šai nav ne vainas :) https://en.wikipedia.org/wiki/International_Men%27s_Day#Observances

Gravatar lolo

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:11

Mīļais autor, lūdzu sakām paŠreiz, jo nav tāda vārdiņa paTreiz. Un 23. februāri es arī nesvinu, yo :)

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:29

Paldies par ziņojumu. Salaboju visā laacz.lv (arī arhīvos). Rezultātā modificēti sekojoši ieraksti:

  • <a href="//laacz.lv/2009/07/01/iphone-3gs-iegades-neiespeja" rel="nofollow">iPhone 3GS iegādes neiespēja</a>
  • <a href="//laacz.lv/2009/12/09/google-chrome-un-paplasinajumi-ka-ari-daudz-kas-cits" rel="nofollow">Google: Chrome un paplašinājumi, kā arī daudz kas cits</a>
  • <a href="//laacz.lv/2010/01/25/maize-maizite" rel="nofollow">Maize maizīte</a>
  • <a href="//laacz.lv/2010/02/10/vai-mysql-spej-dot-analizes" rel="nofollow">Vai MySQL spēj dot analīzes?</a>
  • <a href="//laacz.lv/2010/02/18/lattelecom-optika-100-vai-ne-100-megabiti" rel="nofollow">Lattelecom optika - 100 vai ne 100 megabiti?</a>
  • <a href="//laacz.lv/2010/03/22/versiju-kontroles-sistemas" rel="nofollow">Versiju kontroles sistēmas</a>
  • <a href="//laacz.lv/2010/09/21/ir-laiks" rel="nofollow">Ir laiks</a>
  • <a href="//laacz.lv/2011/06/01/javaskripta-emulacija-un-dums" rel="nofollow">Javaskripta emulācija un dūms</a>
  • <a href="//laacz.lv/2011/06/02/a-man-vinu-ir-zel" rel="nofollow">A man viņa ir žēl...</a>
  • <a href="//laacz.lv/2011/07/28/kur-latvija-brauks-google-streetview" rel="nofollow">Kur Latvijā brauks Google StreetView?</a>
  • <a href="//laacz.lv/2012/10/25/prezentacija-kadai-tai-jabut" rel="nofollow">Prezentācija, kādai tai jābūt</a>
  • <a href="//laacz.lv/2013/02/03/zinas-zinu-pec-nevis-naudas" rel="nofollow">Ziņas ziņu pēc, nevis naudas</a>
  • <a href="//laacz.lv/2013/03/19/windows-phone-8-htc-8x-8s-un-lumia-920" rel="nofollow">Windows Phone 8: HTC 8X, 8S un Lumia 920</a>
  • <a href="//laacz.lv/2013/04/15/labakas-laika-zinas" rel="nofollow">Labākās laika ziņas</a>
  • <a href="//laacz.lv/2013/09/04/htc-one-mini" rel="nofollow">HTC One Mini</a>
  • <a href="//laacz.lv/2013/11/11/lte-4g-meginajums-visu-salikt-pa-plauktiniem" rel="nofollow">LTE, 4G - mēģinājums visu salikt pa plauktiņiem</a>
  • <a href="//laacz.lv/2013/11/21/ka-lnb-digitalize-vesturi" rel="nofollow">Kā LNB digitalizē vēsturi?</a>
  • <a href="//laacz.lv/2013/12/26/mazas-izmainas" rel="nofollow">Mazas izmaiņas</a>
  • <a href="//laacz.lv/2014/04/16/politika-un-runatais-vards" rel="nofollow">Politika un runātais vārds</a>
  • <a href="//laacz.lv/2014/07/22/klausamaparati-un-klausamviela-podkasti-edition" rel="nofollow">Klausāmaparāti un klausāmviela (podkāsti edition)</a>
  • <a href="//laacz.lv/2014/08/01/latvijas-radio-podkasti" rel="nofollow">Latvijas Radio podkāsti</a>
  • <a href="//laacz.lv/2015/12/01/cik-maksaja-ievilkt-telefonu-1936-gada" rel="nofollow">Cik maksāja ievilkt telefonu 1936. gadā?</a>
  • <a href="//laacz.lv/2015/12/08/jaunais-vecais-auto-ikdiena" rel="nofollow">Jaunais vecais auto: ikdiena</a>
  • <a href="//laacz.lv/2015/12/16/japani-uz-veneru" rel="nofollow">Japāņi uz Venēru</a>
  • <a href="//laacz.lv/2016/01/18/vrumm-vrumm-trisdesmitajos" rel="nofollow">Vrumm vrumm trīsdesmitajos</a>
  • <a href="//laacz.lv/2016/02/23/tas-noladetais-23-februaris" rel="nofollow">Tas nolādētais 23. februāris</a>

Gravatar Linda

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:30

Nevis "pašreiz", bet šobrīd. Un ar sieviešu dienu 8. martā ir pilnīgi cita štelle. Vai obligāti jājauc apelsīni ar āboliem?

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:31

"Pašreiz" ir legāls vārds. Tas, ka kādam labskanīgāk varētu šķist "šobrīd", neko nemaina ;)

Gravatar Aldis

2016. gada 23. februārī, plkst. 17:38

Patlaban arī ir ar tādu pat nozīmi kā šobrīd. 23.02. neatbalstu kā Vīriešu dienu. 11.11. piemērotāks datums.

Gravatar slinjkje

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:55

atcerējos puisi, kurš teica "pašbrīd" :D

Gravatar Garāmgājējs

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:34

Vīriešiem arī vajag vismaz vienu īpašo dienu viņiem. Nevajag jau 23. feb. obligāti, bet kaut kad vajag. Iedvesmai - https://en.wikipedia.org/wiki/International_Men%27s_Day Bet no otras puses ar ko rietumu vīriešu diena labāka par austrumu vīriešu dienu un ja saka, ka sieviešu diena ir cits zvērs, jo nāk no Francijas (u.c. valstīm), tas tāpat ir kaut kas aizlienēts un, atmetot nacionālos uzskatus, ir tas pats. Tad jāsāk pārskatīt arī ziemīši un ievazāti svētki. Dzirdēju, ka helovīns kļūst populārs, bet pašu budēļus reti kur var vairs redzēt. Galu galā 21. g.s. jābūt vienlīdzībai un vismaz vienu dienu pieprasam.

Gravatar Linda

2016. gada 23. februārī, plkst. 14:37

Atvainojos, par nejauko vēršanos pret "pašreiz", tiešām legāls. Apjuku. Facebook saitē vēl rādās "patreiz". Labi tomēr, ka cilvēki skaidro, kāpēc 23. noteikti nevajag svinēt.

Gravatar es

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:01

Šausmas, grūti savus vīriešus apsveikt - fuj. Tad jau varam arī 8.martu nesvinēt, jo, redz kapēc gan? Tapēc ka mums ir krūtis?! Jēlie tipiņi kas aug mūsdienās paši neko nezina, tikai raud, jo viņus neviens nesveic, un pareizi jau ir, jo jūs neko neesat tādu izdarījuši lai jūs sveiktu.

Gravatar Aldis

2016. gada 23. februārī, plkst. 17:44

Sieviešu dienai vajadzētu būt vismaz reizi mēnesī.Tad tie vīrieši, kuri nedāvina savām sievietēm ziedus, ar laiku pierastu pie tā, ka iepriecināt sievieti, kautvai ar vienu ziediņu, ir patīkami. Piederu pie tiem kuri sievietes uzskata par jauko dzimumu.

Gravatar Sentēvs

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:10

Vai tu nopietni - " lepna pagriešanās, “frrkt” izdvešana un došanās pretējā virzienā" ? Kāda jēga būt iedomīgam/lepnam un nepieņemt sveicienus no sievietēm ? Tādēļ ka neesi bijis padomju armijā vai vispār nevienā armijā. Vīrietis taču esi, priecājies, ka kāds tevi apsveic.

Gravatar Krotow

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:20

  1. februārim ar vīriešiem ir tikpat daudz sakara kā 8. martam ar sievietēm. Tās abas dienas, kā visas valsts svētki, ir PSRS propagandistu radītas un paredzētas boļševistisko murgu tradīciju nostiprināšanai. Skaidrības ieviešanai - 1918. gada 23. februāris PSRS patiesībā jāuzskata par sakāves dienu. Tajā dienā Sarkanās armijas karotāji nespēja noturēt vācu armijas uzbrukumu frontes posmā starp Narvu un Pleskavu, kura boļševikiem burtiski nobradāja pāri un tika apturēta tikai nākamajā dienā. Klīst leģendas, ka vienīgā boļševiku uzvara 23. februārī esot bijusi no nonākšanas pretinieka rokās izglābta pa ceļam rekvizēta spirta cisterna, kurai galus pēc tam esot sadzinuši tikai pie Volgas. Pašu armijas dienas datumu vēlāka mainīja gan uz 28. janvāri (kas ir īstā dekrēta par Sarkanās armijas dibināšanu izdošanas diena) gan 17. februāri. Pa īstam 23. februāris kā "armijas diena" nostiprinājās tikai 1938. gadā pēc Staļina sarakstītās "Komunistiskās partijas vēstures" izdošanas, kur par Sarkanās armijas dibināšanas dienu bija minēts 23. februāris.

Vai šo dienu svinēt Latvijā? Latvijas patriotiem, ņemot vērā ar Krieviju/PSRS un Latviju saistītos pagātnes notikumus - noteikti nē. Ar veselo saprātu apveltītajiem atzīmēt propagandas un klaju melu sviestu - diez vai. Atliek tikai kolorado sektas piekritēji un tie, kuri nevar izdomāt citu iemeslu tusiņam. Piebildīšu, ka no PSRS "tradicionālajiem" svētkiem visvairāk nopelna ziedu, kūku un alkohola tirgotāji - bet nauda jau nesmirdot.

Gravatar Deglis

2016. gada 23. februārī, plkst. 17:36

Tātad nav vajadzīgi nekādi svētki, jo jebkuri svētki ir propagandistu atjaunoti, radīti un/vai uzturēti lai uzturētu kādas noteiktas vairāk vai mazāk murgainas tradīcijas. Jau minētie "svētki" - boļševiku propaganda Lieldienas un Ziemassvētki (kā oficiālie svētki) - kristietības propaganda. 4.maijs, 18.novembris - esošās valsts iekārtas propaganda Jāņi - pagānu ticības propaganda. Laikam jāatceļ visi šie svētki lai izvairītos no propagandas. No buržuju tradicionālajiem svētkiem tāpat nopelna tirgotāji. Un tirgotāji vienmēr slavēs da jebkādus svētkus uzkuru rēķina var nopelnīt. Visvairāk nopelna uz ziemassvētkiem, tas vājprāts nav salīdzināms ar 23. un 8. kopā ņemot.

Gravatar Vilis

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:40

Nu tak sviniet savus helovīnus un ko gribat! Vīrieši, kas ir dienējuši PSRS bruņotajos spēkos, IR tiesīgi svinēt 23. februārī savus svētkus. Un jūsu kājiņas pieciršana neko nemainīs.

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 15:49

Vili, izlasi vēlreiz. Tas nav tas, ko es rakstīju.

Gravatar mm

2016. gada 23. februārī, plkst. 16:21

Kādā brīdī gan ir arī jāpadomā, cik veselīgi ir svinēt savu piedalīšanos, kaut vai piespiedu kārtā, naidīga totalitāra režīma militārajos spēkos.

Gravatar Ex army man

2016. gada 23. februārī, plkst. 16:15

Kāds tam sakars ar vīriešu dienu? Šitajā datumā var apsveikt visus tos, kas dienējuši armijā. Padomju, vai Latvijas - tas vienalga. Pati armijas dzīve no tā nemainījās un to sapratīs, tikai kas izgājuši tam cauri...

Gravatar Hronists

2016. gada 23. februārī, plkst. 16:37

<i>Šitajā datumā var apsveikt visus tos, kas dienējuši armijā. Padomju, vai Latvijas – tas vienalga.</i>

oki, iešu uz Latvijas armijas kazarmām apsveikt zoļļus Krievijas tēvzemes aizstāvju dienā. es domāju viņi reāli to ir pelnījuši.

Gravatar Ex army man

2016. gada 23. februārī, plkst. 17:01

Visi, kas dienējuši un dien joprojām visu sapratīs, ja vien Tu neizcelsi to "krievu aizstāvju" dienu. A, ja apsveiksi ar to, ka dien, vai ir dienējis kāds - nevienam pret to nekas nebūs. Armija ir tomēr ir savs dzīves posms un daudzi to piemin un atcerās. Cita speciāla datuma armijniekiem nav un 23.datums ir iegājies. Jā, jau no padomu laikiem. I ko? Armijas cilvēki apsveic viens otru, piemin cīņu biedrus u.t.t. A vot tirliņiem, kas armijā nav dienējuši, ka tik naidu pasēt......

Gravatar Hronists

2016. gada 23. februārī, plkst. 17:24

<i>Cita speciāla datuma armijniekiem nav un 23.datums ir iegājies. </i>

precizēsi - armijnieki tavā skatījumā ir tie, kas dien Latvijas armijā? un viņiem ir iegājies sveikt vienam otru 23. februārī?

Gravatar Ex army man

2016. gada 23. februārī, plkst. 17:36

Vairāk runa, par tiem kas izbaudīja obligāto dienestu kā tādu. Tagad ir profesionāla armija un tas ir kas pavisam cits. Un gandrīz visi, kas ir dienējuši padomju armijā, vai jau Latvijas armijā obligātajā dienestā - šo datumu atceras un piemin. Tas ir datums pieminēt armijas biedrus, ar kuriem daudz kas piedzīvots, atcerēties armijas laikus u.t.t. Un tāds datums ir iegājies 23.februārī un neko sliktu tur nesaskatu. Kas gribēs, tie svinēs Padomju armijas dienu, pārējie dienējušie vienkārši atcerēsies armijas laikus un varbūt pacels 50gr par saviem armijas laiku biedriem ;)

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 19:22

Īstais datums, kuru atcerēties un pieminēt ir 10. jūlijs, kungi. http://www.mil.lv/Par_mums/Vesture/Latvijas_armijas_izveidosana.aspx

Gravatar Ex army man

2016. gada 23. februārī, plkst. 19:29

Nav iegājies un sevišķi tiem, kas dienējuši padomju laikos(un tādu nav mazums), tāpat būs 23.februāris armijas laiku piemiņas diena! Starp citu nebūtu slikti, ja to datumu sāktu praktizēt un pamazām ieviest. Tad arī ar gadiem 10.jūlijs varētu aizstāt 23.februāri!

Gravatar santa

2016. gada 23. februārī, plkst. 22:30

Vienīgais normālais komentārs )))

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 19:22

Īstais datums, kuru atcerēties un pieminēt ir 10. jūlijs, kungi. http://www.mil.lv/Par_mums/Vesture/Latvijas_armijas_izveidosana.aspx

Gravatar Arnis

2016. gada 23. februārī, plkst. 16:36

Esmu dienējis padomju armijā un 23,02,ir laiks kad pieminu savus biedrus , gan dzīvos, gan aizgājušos... Tie ir divi gadi no manas dzīves. Tādēļ man vienalga ko raksta naida kurinātāji. Tas ir mans datums un manas atmiņas.

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 16:37

Kādi vēl fricking naida kurinātāji? Piemini, atceries. Neviens to neliedz.

Gravatar es te

2016. gada 23. februārī, plkst. 19:31

Atvainojiet tripliņi, es dienēju Padomju armijā un to neatgriezt, mēs dziedājām Paula dziesmu, par pēdējo lapu, katrs savā valodā un nebija problēmas...........................un vispār runa ir par tradīcijām,

Gravatar Krotow

2016. gada 23. februārī, plkst. 20:13

Šķiet, te dažiem vienīgais vērā ņemamais notikums viņu dzīvē būs bijis obligātais dienests PSRS armijā. Ja nav nekā cita vērā ņemama, var atzīmēt arī to, jo kaut kādam iemeslam atzīmēšanai jābūt. Bez atzīmēšanas jau nevar - tāda ir cilvēka daba. Zinu, ka pasaulē piekopj un atzīmē vēl dīvainākas tradīcijas. Taču tiem, kuriem Latvija nav tikai ar līniju apvilkta teritorija kartē, šī diena diez vai būs svētku diena. Tad jau ar puķēm un krāsainiem baloniem var atzīmēt arī 25. martu un 14. jūniju. Starp citu Latvijas armijā dienējušajiem armijas diena ir Lāčplēša diena, 11. novembris.

Gravatar andris44

2016. gada 23. februārī, plkst. 20:23

Ir vairāki varianti par tikko lasīto:

  1. esi jaunā paaudze ar ĻOOOTI šauru redzesloku, atskaitot datorspēles;
  2. esi dienējis psrs, bet bijis stipri fiziski ietekmēts, pārlieku stipri...;
  3. esi dienējis pēdējā iesaukumā un dezertējis, skumji...;
  4. esi izvairījies no dienesta slapinot gultā, traģiski....;
  5. nu ko, tad vienīgi tevi apsveikt sieviešu dienā, nu nē, sociālas būtnes neapsveic, jauku vakaru puņķainajiem...

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 20:32

Te gan viss skaidrs. Ir tikai viens variants par šī komentāra tirliņveidīgo autoru :)

Gravatar andris44

2016. gada 23. februārī, plkst. 20:36

pasūdzies mammītei :)

Gravatar laacz Autors

2016. gada 23. februārī, plkst. 21:00

Tava mamma vakarnakt gan negribēja uzklausīt sūdzības.

Gravatar Maija

2016. gada 23. februārī, plkst. 20:41

Visi to zin un nevienam nepis tas, kas te rakstīts, jo, kamēr tu galvu biji velns zin kur iespiedis, šos svētkus jau kādu laiku svin par godu visiem vīriešiem..

Gravatar andris44

2016. gada 23. februārī, plkst. 20:49

VĪRIEŠIEM, nevis izstrādājumiem :)

Gravatar dūdiņa

2016. gada 23. februārī, plkst. 20:59

oi, kūstu no Andra, var just, ka kārtīgs vecis

Gravatar Jānis

2016. gada 23. februārī, plkst. 21:35

Esmu arī dienējis un tas bija labs laiks - tiešām ir par to nostaļģija, bet... Cilvēkiem ir jāpaliek gudrākiem un jāpievēršas augstākām vērtībām, jāattīsta arī savas vīrišķības izpausmes. Protams, vienmēr būs forši atcerēties kā mēs tur tankā un ierakumos sēdējām, kā mēs tur to un šito darījām... Process jau visiem patīk, bet kungi, armijā cilvēki tiek trenēti un motivēti nogalināt - ar to arī viss ir izteikts un nav svarīgi, kāds ir mērķis vai kāda ir situācija, nogalināšana nav attaisnojama ne pie kādiem apstākļiem. Turklāt pastāv ļoti daudz vīrišķīgu metožu kā sevi un savu valsti aizstāvēt bez nogalināšanas. Nogalināšana un bruņošanās ir gļēvulības un tukšpaurības augstākā izpausme. Es ieteiktu visiem, kam ir augstākas vērtības par pistoles turēšanu citam pie deniņiem vai sev pie sāniem, ignorēt šo datumu jebkādā veidā, neatkarīgi no tā vai ir vai nav dienēts vienas vai citas valsts armijā. Nevar pastāvēt tas, kas radīts vai aizsargāts nogalinot - tam nav nākotnes. Valstis, kas radītas nogalinot ar laiku sabrūk un ar laiku saņem atpakaļ sava darba 'augļus'. Latvija diemžēl tika radīta 'nedaudz' nogalinot un tādēļ Latvijas valsts tika iznīcināta 2. pasaules karā. Daudzas Eiropas valstis ir radītas nogalinot, tagad tās saņem savu 'atmaksu', Hitleriskā vācija tika radīta nogalinot un tika pilnīgi iznīcināta, ASV ir radītas nogalinot un tādēļ turpina asiņot, PSRS tika radīta nogalinot... un tā tas turpinās un šķiet varētu vilkties bezgalīgi, kamēr vien cilvēki būs gatavi piedalīties nogalināšanā visos iespējamajos veidos un svinēt šīs nogalināšanas uzvaras un gada dienas... Armijas uzturētāji vienmēr atradīs veidus, kā iesaistīt cilvēkus, kā ar viņiem manipulēt un kā darīt tā, lai cilvēki, pat paši labu domājot, būtu gatavi nogalināt... Latvija šajā ziņā 90-to gadu sākumā bija ļoti daudz sasniegusi, es ceru, ka šīs deviņdesmito gadu Latvijas mācības nav zudušas un varam sevi saukt par kārtīgiem aizstāvjiem un cīnītājiem, bet nevis slepkavām. Šajā ziņā mēs esam Pasaules lielvalsts un varam mācīt šo pieredzi citiem. Pēdējos pāris gados pasaule nonāk arvien saspīlētākā situācijā attiecībā uz slepkavošanu - nevajadzētu kāpt atkal uz šiem pašiem grābekļiem un propogandēt vienas vai citas valsts armijas vai militārisma nāvi nesošās vērtības.

Gravatar Nezinītis

2016. gada 23. februārī, plkst. 22:43

  1. Tiešām ir tādas valstis kuras radītas nenogalinot?
  2. Bija tāda sajūta ka jāignorē 18. novembris, tik pagaidām netieku skaidrībā par 4. maiju
  3. <> Par laimi es no šīm manipulācijām nebiju skarts :)
  4. Man jau ar tie militāristi nepatīk, nevienā izpildījumā. Datums ir tikai datums, daudz laba un daudz slikta bijis tai datumā. Ja atmet to sākotnējo (kuru arī ne tik bieži piemin) "armijas diena" un paņem to otro - "vīriešu diena", kas plašās masās iegājies. Kāpēc gan nesvinēt. Vismaz kamēr nav pārliecinoši nostabilizējusies kāda cita alternatīva.
  5. Paskatāmies tagad no otras puses. "Īstais vecis" kādā datumā (nav obligāti 8. martā) apsveic kādu no savām sievietēm (vai "īsitie veči" sveic sievietes? ), bet viņa pēkšņi: "frkt, kas tu dumš, šis taču sliktais datums, es šo datumu pilnībā ignorēju." Patīkami, vai ne :D Nu pacieties, ja ne pašam, tad lai vismaz sievietēm ir prieks šai dienā :)

Gravatar Aivars

2016. gada 23. februārī, plkst. 23:15

Vajadzētu vēl kādu numerologu komentāros. visi pārējie pārstāvēti. Paldies! Rakstiet vēl.

Gravatar KasparsB

2016. gada 24. februārī, plkst. 09:49

Nevis vīriešu diena, bet caurspīdīgās žļurgas diena.. 8.03 vēl kaut kā var saprast.. un jau kalendārā pat ticis, bet nekad nesapratīšu okupantu svētkus 23.02.. nekas nepieņemšu. Tāpat kā 9.05 svinēšana Latvijā man nav pieņemama, bet, lai jau katrs svin, ko vēlas un kā vēlas tikai neuzspiež citiem.

Gravatar Oto

2016. gada 24. februārī, plkst. 10:31

Sieviešu diena/s reklāmu iespaidā ar zilajiem šķidrumiem man asociējas tikai ar vienu. Bail pat iedomāties, kas ir vīriešu diena.

Gravatar

2016. gada 24. februārī, plkst. 20:59

Vīri, kuri dienējuši PSRS armijā, un saglabājuši savas dembeļa formas! Aicinu tās nodot tuvākajā muzejā un atviegloti aizmirst šo datumu. Būs nākošajām paaudzēm ko pamācīties, lai vairs nekad tajās nebūtu jātērpjas. Pats tā izdarīju un nejūtu vairs ne nostalģiju, ne nožēlu. Tiku iesaukts 18.11.1986 un atkal savas mājas durvis vēru 11.11.1989 .

Gravatar Juzis

2016. gada 24. februārī, plkst. 21:05

Vīri, kuri saglabājuši savas PSRS armijas un flotes formas! Aicinu tās nodot tuvīnajā muzejā un aizmirst par šo datumu. Pats arī tā izdarīju un jūtos gandarīts. Sovjetiem dienēju no 18.11.1986 līdz 11.11.1989.

Gravatar Filozofs

2016. gada 26. februārī, plkst. 23:00

Mja, Laacz nemainās, iepriekš arī mēdza savā prātošanā pa grāvjiem braukt. Bet starp citu, neesmu diži par 23.datuma atzīmēšanu kā vīriešu dienu. Šaubos vai Laacz tā īsti ir tos laikus redzējis (varbūt arī ir).

Gravatar eses

2016. gada 2. martā, plkst. 08:21

nja, "liekuļi" (izteiciens, ne apvainojums ;) - piesējās 23. februārim - konteksts ok, kas nu kuram patīk (kaut gan skaļākie argumenti balstās uz "krievijas saistību" - "sekli" (tāds pats parasts izteiciens:) Ja tik daudz komentāru - varbūt tiešām ņemam "prieksā" valentīnu svētkus - rietumu mārketinga svētki (agrāk nebija - mums nebija - kāpēc to tagad visi ~baigi svin un jā tie ir īsti svētki ;D?, helovīns -tas pats (vismaz tādā izpausmēm kā tagad. 8.martu (ar vienmēr apliks, jo psuei , tas asociēsies ar krievijas svētkiem ;) -> ziemassvētki/jāņi - varbūt iemācīties svinēt pareizos datumos un ~senlatviski/pareizi? .... (smieklīgi, ka viss, kas no krievu puses - ~automātiski ir "garām" kas no rietumiem ~automātiski ir "good" (latvieši tik ļoti grib visu laikam kādam "pieslieties/sekot/klanīties"? - retorisks jautājums :D Ir savi īstie viedokļi - nepiesieti steriotipiem ? (p.s. par gramatiku es neuztraucos - ta kā ja kāds grib komentēt - tad par būtību - savu iekšējo viedokli (nevis niekiem, ieaudzinātām vērtībām un atsaucēm uz citiem).
Atceramies, ka vēsturi raksta cilvēki un katram cilvēkam ir savs subjektīvs viedoklis (labākajā gadījumā) par to, kas īstenībā un kāpēc notika "tad" + n-tās interpretācijas vēlāk. ("no sērijas" - tiešām ticat, ka pirms atnāca vācieši uz LV te dzīvoja "neadvancēti bauri?" - uz kā pamata - tāpēc, ka ~vācietis (jeb viena tante) tā pateica un visur tā māca ? :D Manuprāt, ir noteikti svētki -ja oficiāli, tad oficiāli, neoficālos -lai katrs svin kā grib -neviens tak ar varu nespiež tos svinēt/piedalīties. izdomājat savus piem., 3. marta super svētkus un ska';i atzīmejat, tikai nevaja uzspiest citiem --savus viedokļus. (p.s. es neuzpiežu tikai padomāju, kāpēc tāds automātisks naids rpet visu, kas no krievijas un atvērtība rietumiem - nevis objektīva "labākā" paņemšana ~ dano jebkuras kultūras - kaut no aborigēniem (tur ir daudz ko mums pamācīties!).

Gravatar eses

2016. gada 2. martā, plkst. 08:29

hmms jums visiem tiešām vajag speciālu dienu, lai apsveiktu vīrieti/sievieti/bērnus/mammu/vecākus.... ??? es neesmu pret, ja tā ir papildus oficiāla brīvdiena (jeb neuzpsiests fona atgādinājums) - taču "cepties" par kā,kom kad kāpēc pareizi svinēt - nja... ko tur piebilst ;)
offtopic: Līdzjūtība attiecībām, kas balstās uz "nedod dievs aizmiršišu apsveikt pareizā datumā - ne ātrāk/ne vēlāk....":) Jeb "kaza, ko sveic - es šodien nesvinu ;DDD - nāc kurā - 10. jūlijā, 19. novembrī ?" :D jautri - Laacz - labs raksts-cepiens par neko :D

Gravatar Draxo

2016. gada 5. martā, plkst. 21:40

Njā... latviešiem ka tikai kādu lieku sēru dienu kalendārā ielikt un nevis kaut ko svinēt. Ja ik uz soļa mazāk tiktu pīta iekšā vēsture, kuras reālie aculiecinieki jau lielākā daļa ir citā dimensijā un kuras "fakti" tiek sagrozīti pēc vajadzības, tad dzīve mūsdienās būtu daudz vienkāršāka. Bet nē - tak vieglāk ir cepties par neko un vienmēr meklēt kādu vainīgo pie kaut kā - valdība, Ušakovs, krievi, Vīriešu diena. :)

Gravatar peerer

2016. gada 6. aprīlī, plkst. 20:28

no kurienes tā diena atlīda? pirms 5 gadiem tādas vēl nebija